top of page

MY PERFUME EMPTIES

Zonder parfum op ga ik de deur niet uit. Iedere ochtend sta ik voor mijn kast en bekijk ik mijn parfums. Welke zal ik vandaag dragen? Ga ik voor warm en sensueel, voor snoeperig zoet of voor fris en fruitig? Ik gebruik veel verschillende parfums, maar heb wel favorieten. Dit zijn mijn opgemaakte (favoriete) parfums...


LANCÔME - LA VIE EST BELLE

Topnoten: Zwarte bes en peer

Hartnoten: Iris, Arabische jasmijn en oranjebloesem

Basisnoten: Patchouli, praline en vanille


Lancome La Vie Est Belle is een heerlijk bloemig en vrouwelijk geur met de meest zeldzame en zuivere, natuurlijke ingrediënten. De pure extracten van iris, arabische jasmijn, oranjebloesem vormen de hartnoten, peer en zwarte bes als topnoot geven La Vie est Belle haar zoete geur terwijl patchouli, praline en vanille zorgen voor de diepere basisnoot. Deze geur is exclusief voor Lancôme ontwikkeld door drie toonaangevende Franse parfumeurs.

DROP - Het is een vrij zoete, maar bovenal vrouwelijke geur. De parfum blijft lang hangen, maar de geur is daarnaast ook behoorlijk aanwezig. De geur blijft de hele dag hangen en zelfs de volgende dag ruik je de geur nog heel licht, zelfs na een douche. Deze parfum vind ik het lekkerst als ik hem al een tijdje draag, in het begin vind ik m echt te sterk. Ook vind ik de parfum erg duur, maar The Master Perfumer in de geur Absolute Iris N°39 is een perfect dupe!




THE MASTER PERFUME - ORANGE BLOSSOM

The Master Perfumer Eau de Toilettes horen thuis in een reeks heerlijke geuren die ontwikkeld zijn door wereldberoemde parfumeurs. Deze parfumeurs werken met ingrediënten van de hoogste kwaliteit. The Master Perfumer Orange Blossom N°15 is een frisse geur voor de warme dagen maar zit niet meer in de collectie. In The Master Perfumer Geschenkset, vind je 3 heerlijke eau de toilettes van 15 ml: Absolute Iris, Amber en White Lily.


SHOP / DROP - The Master Perfumer Orange Blossom, is een frisse geur voor de warme dagen. De geur is een combinatie van grapefruit, sinaasappelbloesem en musk. Een frisse geur, voor mij zelfs iets té fris. Hoewel ik zelf niet zo fan was van deze geur, ben ik wel heel erg fan van The Master Perfumer. Mijn favoriet, de sensuele geur van The Master Perfumer Amber N°53 Eau De Toilette. Deze eau de toilette is een mix van perzik, jasmijn en amber.




RITUALS - THE RITUAL OF SAKURA

Al eeuwenlang viert men in Japan de jaarlijkse bloei van de kersenbloesem. Deze kersenbloesem symboliseert dat het leven en schoonheid vluchtig zijn en dat je er dus vol overgave van moet genieten. Geïnspireerd door deze traditie combineert The Ritual of Sakura het zoete aroma van kersenbloesem met de verzorgende eigenschappen van rijstmelk. Beleef iedere dag als een nieuw begin met de ontspannende geur van kersenbloesem.


SHOP / DROP - Rituals heeft een uitgebreid assortiment en verschillende collecties, maar daarnaast ook nog prachtige giftsets om weg te kunnen geven. Gift sets, mooie dozen compleet met strik in een bijpassende kleur. In de giftset die ik kreeg zaten 4 producten, waaronder deze haar & body mist. De geur vind ik fantastisch en ik vind de producten heel erg fijn. Maar ik ben niet zo fan van de hair & body mist, ik houd meer van echte parfums.




ARIANA GRANDE - SWEET LIKE CANDY

Topnoten: braambessen, Italiaanse bergamot en peer

Hartnoten: Arabische jasmijn, frangipani en kamperfoelie

Basisnoten: crème de cassis, marshmallow, kasjmier hout en vanille


Sweet Like Candy wordt omschreven als ‘een weelderige en verslavende uitbarsting van suiker’. Het parfum is geglazuurd, zacht als marshmallow en verleidelijk als vanille. Schattig, maar ook een beetje sexy. Net als Ari zelf. De opvallende flacon heeft een prachtige matte, balletroze lak en is versierd met een zijdezachte en op een suikerspin lijkende pompon. Een prachtige flacon, dat met zijn zoete en vrouwelijke uitstraling alle zintuigen weet te prikkelen.


SHOP - Of het nu voor beauty producten of parfums is, een favoriete winkel van mij is absoluut de Douglas. Hier koop ik dan ook geregeld iets, en je krijgt altijd één of meerdere testers van nieuwe parfum launches. Een daarvan was de Ariana Grande Sweet Like Candy tester die verpakt was als een metallic roze snoepje. Ik was helemaal fan, en na twee jaar nog steeds. Sweet Like Candy ruikt zoet als snoep, maar wel met een fruitige en frisse ondertoon.



BURBERRY - BRIT RHYTHM FOR HER

Topnoten: lavendel, roze peper, neroli (oranjebloesem) en aldehyden Hartnoten: orris (wortelextract), oranjebloesem, petalia en bramenblad Basisnoten: vetiver, muskus, houtachtige noten, ceder en cumarine


Burberry Brit Rhythm For Women Eau De Toilette is het eerste parfum van het Britse modehuis. De nieuwste krachtige, sensuele vrouwengeur van Burberry doet menig harten sneller kloppen. De klassieke maar onverwachte geur zit vol sprankelende, frisse bloemige tonen. Ontdek een vleugje Britse lavendel, een intrigerend hart van oranjebloesem en krachtige vetiver in de basis. Het roze parfum is vrouwelijk en ongedwongen sensueel.


SHOP / DROP - Ook deze parfum heb ik leren kennen via een tester, op vakantie nemen we er altijd wel een aantal mee om misschien wel een nieuwe favoriet te ontdekken. Zo ook mijn vader, die deze op spoot en ik erg lekker vond ruiken. Toen ik zijn tester bekeek bleek het een vrouwenparfum, na veel lachen heb ik m op vakantie met veel liefde gebruikt. Voor een lange tijd was dit mijn absolute favoriet, en heel voordelig te koop bij Etos! Budget tip...



Wat zijn jouw favoriete parfums op het moment?


See you next time ♥

Kusjes Benja

bottom of page